۲۵ ذی‌الحجه در تقویم رسمی کشورمان با توجه به نزول آیه مبارکه «هَلْ أَتَی…»، روز خانواده و تکریم بازنشستگان نام‌گذاری شده است.

خانواده در همه جوامع و ادیان الهی مورد توجه است، اما خانواده در دین مبین اسلام، از اهمیت ویژه و ارزش بالایی برخوردار است و نقش اصلی در تربیت و پرورش بر عهده آن گذاشته شده است.
خانواده و کارکردهای صحیح آن در شکل‌گیری، ساخت، قوام و شکوفایی جامعه در همه ابعاد، جایگاه بنیادینی دارد زیرا مهد پرورش افراد خلاق، نوآور، مومن و ثابت قدم به‌ عنوان سرمایه‌های انسانی محسوب می گردد.
یکی از ارکان هر خانواده، بزرگان و پیشکسوتان این نهاد مهم اجتماعی هستند. خوشبختانه در خانواده بزرگ ارتش ج.ا.ا، با دارا بودن بیش از سیصد هزار نفر از بازنشستگان گرامی و خانواده نجیب، صبور و محترم آنان، جامعه‌ای ارزشمند و ستودنی، گرد هم آمده اند که در پیروی از سیره نبوی و علوی و آیات الهی، خدمات ماندگاری در این کشور به یادگار نهاده اند…
به فضل خداوند، خدمات‌رسانی به این قشر محترم با عنایات ویژه فرمانده محبوب ارتش ج.ا.ا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی نسبت به سنوات گذشته، بهبود یافته و امیدواریم این روند پرشتاب همچنان ادامه یابد.
مفتخر هستیم روز خانواده و بازنشستگان را به خانواده بزرگ ارتش پرافتخار ایران زمین، که متشکل از بازنشستگان و شاغلان گران‌قدر و خانواده محترم آنهاست تبریک عرض نموده و این روز شایسته و مزین به دو مقوله خانواده و بازنشستگان و معطر به نسیم قرآنی را گرامی بداریم.
برای همسنگران عزیزمان و خانواده‌های محترم آنان در اقصی نقاط کشور، سلامتی و بهروزی به همراه توفیق روزافزون از خداوند متعال مسئلت می نمائیم (ان شاء الله)

رئیس کانون بازنشستگان آجا

سرتیپ 2 ستاد علی محبی راد